ورزش در نوروز

دوران تعطیلات نوید شادی و استراحت را به ما می‌دهند، اما این دوران با رفتن به مهمانی‌ها و خوردن غذاهای پرکالری هم همراه است؛ همچنین کمبود وقت و یا رفتن مسافرت ممکن است افراد برنامه ورزشی معمول‌شان را کنار بگذارند. برای اینکه بتوانید فعالیت جسمی‌تان را در دوران تعطیلات ادامه دهید، رعایت این نکات به شما کمک خواهند کرد
- برای ادامه دادن به فعالیت جسمی می‌توانید برنامه ورزشی‌تان را طوری تغییر دهید تا با وضعیت دوران تعطیلات تطبیق پیدا کند. برای مثال اگر کلاس‌ ورزشی که به آن می‌رفتید تعطیل است، می‌توانید به جای آن به شنا یا دوچرخه‌سواری بپردازید.


- به جای این که ورزش را از برنامه روزانه‌تان حذف کنید، سعی کنید که سایر کارهای غیرضروری را حذف کنید. حفظ تناسب بدنی را در راس سایر کارها قرار دهید و زمان معینی را به ورزش کردن اختصاص دهید.
ادامه دادن به ورزش در این دوره سال که اغلب افراد بیش از حد معمول غذا می‌خورند، ضرورت بیشتری هم دارد و حتی اگر بتوانید باید میزان فعالیت جسمی‌تان را افزایش دهید. به یاد داشته باشید که هدف شماره یک‌تان باید سالم ماندن و پیشگیری از اضافه وزن باشد.


- اگر در یک روز معین خیلی سرتان شلوغ است، انعطاف‌پذیر باشید و برنامه فعالیت جسمی‌تان را با شرایط آن روز تطبیق دهید. اگر در یک روز در ساعتی که همیشه به سالن ورزشی می‌رفتید باید به مهمانی بروید، می‌توانید آن روز یک ساعت زودتر از خواب بلند شوید و به پیاده‌روی یا دویدن آرام بپردازید، یا اینکه در صورت امکان به جای رفتن با ماشین، به پیاده روی سریع خودتان را به محل مهمانی برسانید.به نکات زیر در مورد پیاده روی صحیح دقت کنید


- برنامه ورزشی‌ معمول‌‌تان را متنوع کنید تا از ملال آور شدن آن جلوگیری شود. برای مثال اگر برنامه ورزشی‌تان چهار روز دویدن در روز بوده است، می‌توانید یک روز بدوید، یک روز شنا کنید یک روز پیاده روی کنید و روز دیگر دوچرخه سواری. انجام ورزش‌های جدید می‌توانید انگیزه شما را برای فعالیت جسمی افزایش دهد


- برای صرفه‌جویی در وقت، فعالیت جسمی را با تعهدات خانوادگی‌تان در هم بیامیزید. برای مثال می‌توانید بچه‌ها را برای پیاده‌روی بیرون ببرید یا به همراه افراد خانواده برای گشت و گذار در طبیعت به مناطق نزدیک محل سکونت‌تان بروید یا به انجام ورزش‌های گروهی با آنان بپردازید.

- برای سال آینده یک شاخص معین در بهبود وضعیت بدنی را برای خود تعیین کنید برای مثال کم کردن وزن‌تان تا یک حد معین. اگر با رژیم غذایی و ورزش بتوانید به این هدف برسید، اعتماد به نفس‌تان افزایش خواهد یافت.


- توجه داشته باشید از هر موقعیت و مکانی می‌توانید برای ورزش کردن استفاده کنید چه در مسافرت باشید، چه در خانه چه در طبیعت باشید چه در فروشگاه، می‌توانید به ورزش کردن‌تان ادامه دهید


یک جفت کفش مناسب برای دویدن پیاده روی و یک جفت جوراب نخی به همراه داشته باشید تا از هر وقتی که  گیر می آورید،برای انجام فعالیت جسمانی استفاده کنید

/ 11 نظر / 42 بازدید
نمایش نظرات قبلی
ســــــاز زندگــــــی

دانشجویی به استادش گفت: استاد اگر شما خدا را به من نشان بدهید عبادتش می کنم و تا وقتی خدا را نبینم آن را عبادت نمی کنم. استاد به انتهای کلاس رفت و به آن دانشجو گفت : آیا مرا می بینی؟ دانشجو پاسخ داد : نه استاد ! وقتی پشت من به شما باشد مسلماً شما را نمی بینم. استاد کنار او رفت و نگاهی به او کرد و گفت : تا وقتی به خدا پشت کرده باشی او را نخواهی دید… [گل]

ســــــاز زندگــــــی

رسيده‌ام به خدايی كه اقتباسي نيست شريعتي كه در آن حكم‌ها قياسي نيست خدا كسي است كه بايد به ديدنش برويم خدا كسي كه از آن سخت مي‌هراسي نيست فقط به فكر خودت باش، اي دل عاشق كه خودشناسي تو جز خدا شناسي نيست به عيب پوشي و بخشايش خدا سوگند خطا نكردن ما غير ناسپاسي نيست دل از سياست اهل ريا بكن،خود باش هواي مملكت عاشقان سياسي نيست فاضل نظری [گل][گل]

پرنسس تنها

سلام فاطمه جونم 2کیلو تپلترشدم اخ جوووووووووووووووووووووون

پرنسس تنها

اونقدری که من واسه شستن فرشهای خونه پارو زدم واسه تایتانیک پارو زده بودم الان غرق نمیشد !

پرنسس تنها

نزدیک عیده، توی خونه تکونیه دلت، مارو بیرون نکنی فاطمه جونم !

کبری

خداییش در حین ورزش اینقدر خوشم می اد از حرکت که همراه با دست هست ادم کلی انرژی می گیره [نیشخند][هورا]

yasi

بسیار هم خوب ممنون از هشدار به موقتون چون ورزش رو حتما باید ادامه بدم و این یه تلنگر بجا بود[لبخند]